Deklaracja dostępności Biura Projektu EPICUR

Deklaracja dostępności

Biuro Projektu EPICUR Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://epicur.amu.edu.pl/.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Nie wszystkie zdjęcia posiadają alternatywny opis.

Treści nieobjęte przepisami

  • Filmy nie posiadają opisów oraz transkrypcji.
  • Filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących.
  • Filmy nie posiadają audiodeskrypcji.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do P. Marty Winkler Nadobnika – mailowo marta.winkler@amu.edu.pl lub telefonicznie 61 829 13 50.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Collegium Minus

ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań

Kierownik budynyku: Konrad Jacek (e-mail: konrad.jacek@amu.edu.pl)

Formularz został wypełniony przez: Łukasz Chudziński (e-mail: lukchu@amu.edu.pl, tel. 61 829 44 78)

Opis: W pobliżu bocznego wejścia do obiektu znajdują się 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami, są to miejsca na parkingu wewnętrznym UAM: pierwsze miejsce znajduje się ok. 2 m od wejścia (bocznego), drugie miejsce znajduje się ok. 20m od wejścia (bocznego).

Dodatkowo, na ul. Wieniawskiego znajduje się jedno miejsce parkingowe, ale teren nie należy do UAM, odległość ok. 50 m.

Wejście główne do budynku:

  • posiada wyłącznie schody, bez poręczy, bez pochylni i bez podnośnika,
  • nie posiada drzwi automatycznie otwieranych,
  • (wejście boczne do budynku posiada drzwi automatycznie otwierane oraz jest z tzw. poziomu zerowego).

Wejście do budynku od strony dziedzińca wewnętrznego posiada:

  • Drzwi automatycznie otwierane
  • Schody wyposażone w poręcz zamieszczoną po jednej stronie
  • Z wejścia do budynku można dostać się windą wyposażoną w przyciski z alfabetem Braille’a, która obsługuje wszystkie kondygnacje, jednak obejmuje tylko jeden segment budynku (z gabinetami JM Rektora, Prorektorów oraz kluczowych działów administracji centralnej)

Wewnątrz budynku:

  • znajdują się schody wyposażone w poręcze po obu stronach,
  • znajduje się 1 toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami usytuowana od strony parkingu,

System informacji dla osób z niepełnosprawnościami sensorycznymi obejmuje: pętle induktofoniczne dla osób z niepełnosprawnością słuchu zainstalowane w sali nr XVII. W ciągu dwóch lat zostaną zainstalowane przy drzwiach pomieszczeń tabliczki z pismem Braille’a i informacjami w kodach QR.

Do obiektu można wejść z psem asystującym bez ograniczeń (na podstawie ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych).

Budynek nie posiada własnej strony internetowej.

Dane kontaktowe portierni lub innych osób udzielających informacji/pomocy:

Tel. 61 8294 300, portiernia całodobowa

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: brak